مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 00:002023-02-04سياسي

روایت فجر| مسجدی که در کرمان سنگر شد/ آن روز تاریخی به روایت «حاج قاسم»


این مسجد شاهد شعارها، امیدها و دعاهای مردم کرمان برای انقلاب اسلامی بوده و در همین راستا مقاومت کرده، آتش گرفته، سوخته، دردها دیده و تیرها و خون ها خورده است.

-  خبرگزاری فارس – کرمان؛ آمنه شهریارپناه: یکی از پایگاه های مهم و انسان ساز جوامع روحانی و الهی مسجد است، این مکان مقدس بالاترین حوزه فرهنگی و ارشادی را شکل می دهد و بچه های مسجد از قدیم الایام تاکنون صحنه های ایثار و افتخار را شکل داده اند و همواره در پیشانی حرکت ها و جنبش های اسلامی و دینی قرار داشته اند.

انقلاب اسلامی از ظهور و بروز تا پیروزی و تثبیت، از منبرها و مأذنه ها آغاز و ادامه یافت و هسته های مقاومت و مبارزه از مسجد سرچشمه گرفت و در همین مکان مقدس پایه گذاری و گسترش یافت.

این پایگاه مهم اجتماعی در دوران انقلاب پاتوق انقلابیون مبارز بود و مردم نیز اطلاعات خود را در همین مکان به روزرسانی می کردند و در جریان بسیاری از مسائل قرار می گرفتند.

کرمان هم از این قاعده مستثنی نبود و مبارزان انقلابی برای مقابله با رژیم پهلوی گرد مسجد جامع جمع می شدند و برنامه های خود را پیش می بردند، مسجدی تاریخی و مهم که در همه برهه های حساس، نقش اساسی ایفا کرده و این بار هم یکی از بزرگ ترین خیزش های مردمی و مدنی را تجربه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت فجر| مسجدی که در کرمان سنگر شد/ آن روز تاریخی به روایت «حاج قاسم»

روایت فجر| مسجدی که در کرمان سنگر شد/ آن روز تاریخی به روایت «حاج قاسم»